Fläskfärsbiffar med parmesansås

Ca 1 kg fläskfärs blev 8 biffar och gick åt till mina två stora söner, en flickvän och mig. Så det var nog rätt gott🙂

Färsen

  • 1 kg fläskfärs
  • En halv burk röd pesto
  • En hackad lök
  • 3 hackade vitlöksklyftor
  • En näve oregano
  • 2 ägg
  • Ca 1 tsk pofiber, fiberhusk (eller ett par msk ströbröd man vill)
  • Salt och peppar
  • Lite vit balsamico

Såsen

  • 5 dl creme fraiche
  • 4-5 dl riven parmesan
  • Salt och peppar

Stek biffarna så att de får en fin yta och lägg i en form. Blanda såsen och häll över biffarna. Gratinera tills de får fin färg (175 grader i varmluftsugn och 200 grader i vanlig)

Jag serverade klyftpotatis till (för dem som ville ha det) som jag hade geggat ihop med resten av den röda peston samt saltat och pepprat innan jag satte in den i ugnen. Själv åt jag broccoli till.

Kommentera

