Mitt LCHF

Jag äter fortfarande lågkolhydratkost, trots att jag numera följer 5:2 dieten.  LCHF räckte helt inte längre. I min ålder (född 61) går viktkurvan gärna uppåt och det är väldigt mycket svårare att gå ner i vikt än förr. 5:2 blev min lösning. Jag har fått bort nästan alla överflödiga kilon trots att jag fortsätter att äta gott och mycket. Den stora skillnaden mot förr är att eventuella utsvävningar (semester, fest, mm) är mycket lättare att reparera nu. Så jag unnar lite fler undantag än förut.  Även under mina fastedagar gäller minimalt med kolhydrater.  Jag mår helt enkelt bäst av det.

Duck fillet

3 thoughts on “Mitt LCHF

  1. Hej Sandra! Har du någon mejladress som jag kan nå dig på? Jag är journalist som skriver om att kombinera LCHF med 5:2. Vore toppen om jag kunde komma i kontakt med dig!

Kommentera

