Keep it simple

Jag går in för saker som intresserar mig. Därför har jag börjat läsa på ordentligt om periodisk fasta. Det finns många olika varianter, 5:2 är en. 16:8 en annan. Eat STOP eat ytterligare en. Härom dagen beställde jag hem EAT stop eat av Brad Pillon, en välskriven bok med fokus på bodybuilding. Eat STOP eat går ut på att fasta (helt och hållet) en till två dagar i veckan. Jag ska nog inte ens prova, för jag vet att detta inte är något som jag kommer att kunna leva efter på sikt. Inte vill jag gå helt utan mat två dagar i veckan! Jag är alldeles för matglad för det.

Jag kan inte ens tänka mig att följa 5:2 med bara en måltid, som många gör. Frukost kan jag klara mig utan, det har ändå aldrig varit min grej. Men jag vill äta gott till lunch OCH middag och det går faktiskt. Hemligheten är matiga grönsaker som broccoli, blomkål, brysselkål, etc tillsammans med magert protein som tex kycklingfilé, räkor eller mager fisk. Och kryddor. 200 kcal till lunch och 300 till middag. Sen räknar jag inte alltid kalorier längre, börjar lära mig att höfta.

Enkelt och smidigt.

easy

Kommentera

