En liten dip efter en syndig helg

Man måste ju få unna sig ibland. Maken och jag var i Dublin i fyra dagar och firade bröllopsdag. Innan resan vägde jag in mig och blev helt salig efter resultatet 75,9 kg. Det är det lägsta på många många år och en minskning med ca 4 kg sedan jag började med 5:2 dieten i början av april.

Dublin medförde en massa öl, både lager, ale och stout. Ingen bra idé vad gäller vare sig low carb mat eller smalmat. Dessutom fick jag pga av resan bara in en deffdag den veckan. Resultatet blev 1,5 kg upp, men jag är rätt säker på att de går att få bort rätt snabbt. Vi får se om någon vecka.

Dessutom fick jag en ofrivillig deffdag när jag kom hem. Ostronförgiftning. Inte alls kul. Tydligen ska man undvika ostron i månader med r, något som jag inte kände till. Jag tyckte inte ens att det var särskilt gott, vi kände oss bara tvungna att testa den lite ovanliga kombinationen av ostron och stout på Porterhouse (ett mikrobryggeri som är kända för det).

ostron

Kommentera

