Sashimi, gott på en deffdag

Lax är i och för sig inte så kalorisnålt, men ibland unnar jag mig trots att jag ha en snålkaloridag. För 300 kcal kan jag få en sashimi på knappt 200 g lax och det är rätt mycket om man skär upp den i tunna skivor.

Igår till lunch köpte jag mig ett paket Salmalax. Skivade upp knappt hälften i tunna skivor och rörde ihop japansk soja och wasabisenap i en lite skål. Sååå gott! Salmalax är tokdyrt, omkring 300 kr/kilot. Men det blev ändå bara 60 kr för en lunch om man ser det så. Resten åkte i frysen för en annan dag.

salmalax

Kommentera

