Två veckor med 5:2 dieten

Nu har jag ätit i två och en halv veckor enligt 5:2 dieten och det har inte hänt ett smack på vågen. Det är ju fullt möjligt att detta är en värdelös kombination med LCHF. Till saken hör iof att jag äter low carb på mina snåldagar, så jag drar inte i mig en massa kolhydrater. Så det är inte boven. Faktum är att jag upplever att jag automatiskt äter mindre på mina normala dagar. Jag är normalt väldigt stor i maten, så det är egentligen rätt OK. Men hur länge ska det dröja med viktnedgången? Förvisso är jag ute efter de positiva hälsoeffekter, men jag hade ju hoppats på några kilon också🙂

Min förhoppning med den här dieten är att kunna äta något mindre strikt LCHF på mina vanliga dagar. Som det är nu kan jag i princip aldrig äta vanligt bröd, pasta, pizza, potatis utan att gå upp i vikt. Men jag ska ha tålamod ett tag till.

turtle

3 thoughts on “Två veckor med 5:2 dieten

  1. Hahaha, hang in there Sandra. Welcome to the club of weight frustrations! I m sure u will get results by next week. I was just abt to start on the same diet!!

    Hugs,
    Daphne

    Sent from my iPad

Kommentera

