Fjärde gången med 500 kalorier

I går hade jag min fjärde snåldag, dvs en dag med endast 500 kalorier. Det blir lättare och lättare för varje gång. Det märkliga är att jag som alltid har blivit sjuk av hunger, med illamående och knäsvaghet, inte känner av något sådant dessa dagar. Hunger i magen känner jag, men den brukar gå över efter en stund.

Lunchen blev min exotiska soppa på röda linser och morötter, som är väldigt god och mättande. 240 kcal där. Middagen blev en burk tonfisk (i vatten) med två matskedar yoghurt 3%, pressad citron och hackad lök med lite tomater till. Fick det till ca 230 kcal. Drack en mugg buljong under dagen också.

Däremot har det fortfarande inte hänt något på vågen. Trist, för det kan behövas lite pepp. Det kommer väl …
Maken har hängt på nu också.  Väldigt otippat! Han har dock 100 kalorier till i budget eftersom han är man, så han åt en liten frukost med en dl yoghurt och en näve blåbär.

Kommentera

