Tränat första gången på en ”snåldag”

Då var gårdagens svältföda på 500 kcal avklarad utan större problem. Jag var dessutom och tränade ett cirkelpass 18.30 och trots att det enda jag hade ätit den dagen var en soppa på 180 kcal gick det bra. Skönt, för nu vet jag att jag kan planera in träning på snåldagarna också.

traning

Middagen blev shiratakenudlar med köttfärssås och champinjoner. Räknade inte så noga, ungefär såhär: ca 150 g nötfärs 225, ca 100 g krossad tomat 23 kcal, 1 tsk olja 25 kcal, 100 g champinjoner 26 kcal. Totalt 301 kcal.

Totalt dagsintag 501 kcal med  4 dl buljong som jag drack på eftermiddagen.

Men nu är det en hel helg med vanliga matdagar, härligt! Nästa vecka kör jag snåldag måndag och onsdag, för på torsdag ska jag ut med jobbet och äta musslor och dricka vin🙂

Kommentera

