Andra gången med 500 kalorier

Det har inte blivit två gånger per vecka än. Påsken kom emellan och eftersom det är så nytt tillåter jag mig en mjukstart.  Mina andra ”snåldag”, som jag kallar det, var svårare än den första. Jag hade gjort en totalt misslyckad och uräcklig spenatsoppa med kokt ägg till lunch ( ca 150 kcal) så jag blev inte riktigt mätt. Så jag åt en matsked keso och drack en mugg buljong på eftermiddagen, ca 30 kcal.

Middagen var bättre. Då åt jag Shiratakinudlar (5 kcal/100 g) med mager köttfärssås och champinjoner). Middagen hamnade på ca 200 kcal. Shiratakinudlar kan jag verkligen rekommendera! Jag köper LCHF-butikens egna, http://www.lchfbutiken.se/135/lchf-butikens-nudlar-200g. De smakar som glasnudlar och har per 100 gram 5 kcal och 0 g kolhydrater. Perfekt för en LCHF:are och funkar både i woken och som pasta.

Jag trodde nog att jag skulle vara betydligt hungrigare. Men hungern kommer och går och kan faktiskt dövas med en kopp te eller buljong. Jag har inte vägt mig än, jag vill vänta ett tag så att det hinner få lite effekt. Men jag tänker absolut fortsätta med detta i minst 2 månader oavsett resultat för att verkligen ge det en chans. Nästa ”snåldag” blir på torsdag. Jag har nu också inhandlat boken The Fast Diet av Michael Mosley och Mimi Spencer. Intressant läsning för den som vill veta mer, finns på Adlibris,

Kommentera

