Alkohol – mindre betydelse än jag trodde

vin

 

För att riktigt boosta min viktnedgång la jag in en vit månad i januari. Jag har ju läst och hört så mycket om hur alkohol hämmar fettförbränningen. Efter denna månaden med både strikt LCHF-kost och noll alkoholintag kan jag konstatera att det inte har någon betydelse för mig i alla fall. Nu dricker jag inte öl längre och om jag någon gång tar en drink brukar jag oftast försöka använda sockerfria ingredienser. Så det är mera vin som är min grej, och whisky. Men jag är rätt nöj med den slutsatsen🙂

Kommentera

