Det var längesedan

Det har gått många månader sedan sist. Närmare bestämt en hel sommar och början på en höst.

Sommaren medförde lite avsteg från kostprinciperna, pga av semesterresa och släktbesök. Men inte jättestora. Fast vi har lärt att det går rätt bra att fuska nån dag för att sen återgå till same as usual. Man vill ju inte vara kinkig när man är bortbjuden.

Fast när jag går på restaurang och betalar för mig har jag inga som helst problem att be om grönt istället för potatis o co. Straffet för alltför stora avvikelser kan i och för sig bli uppsänd och gasig mage och magknip. Fast inte alltid, så jag vet inte riktigt vad det är som orsakar det mest, jag tror att det är bröd.

Kommentera

