Nya ambitioner inför sommaren

Nu har jag skruvat upp ambitionerna och försöker ligga på max 20-30 g kolhydrater per dag.  Jag har gått med i www.lchf.se som har ett kanonbra kostverktyg som hjälper att hålla reda på balansen i matintaget. Där finns också medlemsbloggar och ett forum med intressanta trådar och experter som ger jättebra stöd. Rekommenderas!

Adressen till min blogg är http://blogg.lchf.se/Sanwah . Där skriver jag om mina erfarenheter, recepten fortsätter jag att lägga in här.

One thought on “Nya ambitioner inför sommaren

  1. Det visade sig att strikt LCHF inte är min grej. Jag körde i ca en månad och gick faktiskt inte ner av det. Tyckte inte heller att det kändes så förnuftigt. För mig funkar en mera sansad variant bättre. Jag undviker bröd, pasta, potatis och sånt och äter massor av grönsaker och kött/fisk. Generöst med ost och grädde, men för att det är gott, inte för att jag ska trycka in en massa fett. Någon öl i månaden slinker ner och även lite mörk choklad.

Kommentera

