Blodfetter

Det skrivs så mycket om hur bra eller dålig den här kosten är för hälsan att det är svårt att veta vad man ska tro. Ett faktum är att vi båda mår bra, jag är definitivt mycket bättre i magen numera. Var ganska ofta uppblåst efter maten. Desutom inbillar jag mig att jag har varit extra frisk i vinter, förkylningar som varit på gång har lagt sig ganska direkt. Men det kan ju mycket väl vara inbillning.

Därför tänker jag göra ett privat experiment. För ca ett år sedan var jag på hälsokontroll och hade då utmärkta värden på allt. På den tiden åt jag rätt nyttigt i traditionell bemärkelse, lite animaliskt fett, mycket frukt och grönt. Jag tänker nu boka en ny tid och se om mina värden har förändrats. Fortsättning följer.

Kommentera

